Det skal du have, når du starter din egen hjemmeside

advertorial

Internettet kan godt være et overvældende sted at begå sig ud i. Der findes mange løsninger og programmer, som du kan bruge for at komme godt i gang med din virksomhed eller webshop. Det første skidt vil være, at du finder dit domænenavn. Hvis du allerede har sådan et, så skal du læse med her. Vi vil nemlig komme omkring tre ting, som du skal få fat i, efter du har fået købt og oprettet dit domænenavn. 

 

 

1. Hjemmeside

Når du har fundet dit domænenavn, så skal du naturligvis have din hjemmeside i gang. Den kan du bygge med et CMS-system. De fleste bruger et program, der hedder WordPress. Det er ganske enkelt, og meget brugervenligt. Så selv hvis du ikke har de største tekniske færdigheder, så kan WordPress få dig guidet i gennem det hele. Ellers kan du også bruge YouTube, hvor der vil være videoguides som du kan bruge. Hvis du ikke er manden eller kvinden til jobbet, kan du finde digitale bureauer, som der kan hjælpe dig godt på vej med din hjemmeside og din generelle online tilstedeværelse. 

 

2. Hosting

Når du har fået lavet en hjemmeside, så er næste skidt hosting. Webhosting hjælper dig med at få placeret din hjemmeside på en server, så alle og enhver kan finde din hjemmeside. Hvis du gerne vil generere trafik til din hjemmeside, så er det helt essentiel med webhosting. Ofte “lejer” man plads på internettet gennem et såkaldt webhotel. Det er meget vigtigt, du har webhosting. Ellers kan dine potentielle nye kunder ikke finde dig. Der findes mange udbydere af webhosting, der også falder i forskellige prisklasser. Du skal naturligvis finde en, der passer til din virksomhed og dit behov. 

 

3. Webmail

Det sidste som du kan få lavet til din hjemmeside, det er en webmail. En professionel webmail-konto kan være en god måde at holde din virksomhed adskilt fra din personlige liv på. Med en web mail kan du have en separat e-mailadresse til arbejdet, og det vil hjælpe dig med at holde fokus på dit arbejde.  Desuden gør de fleste webmail-udbydere det meget nemt at skifte mellem dine erhvervsmæssige og personlige e-mailkonti, og de tilbyder typisk ubegrænset lagringsplads til alle mails. Du kan få din egen virksomhed som din e-mail adresse, så du står skarpere overfor dine kunder.