Ferrari – Åh, Ferrari, hvor skal man begynde?

17 September 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Lad os antage, at du ikke har særlig meget viden om køretøjer og kun lige til nøds kan kende forskel på en bus og en trehjulet cykel.

Hvis du blev bedt om at nævne blot ét bilmærke med tilhørende logo, hvis dit liv afhang af det, og du havde pistolen for tindingen, så gætter vi på, at du ville nævne hesten og en rød Ferrari.

Selv helt unge børn har haft en (oftest netop rød) Ferrari hængende som plakat på deres barndomsværelse, om de så var vilde med biler eller ej.

For den biltype er bare det ikoniske eksempel på en bil og arketypen på repræsentationen af noget bestemt, som i dette eksempel bliver en Ferrari.

Det kan sammenlignes med, hvis man skal tænke på en læskedrik, så siger de fleste Coca Cola, og skal man nævne nogle kendte tegnefilm, så siger man Disney.

Om man voksede om med hang til biler alligevel, så blev denne plakat måske ens fikspunkt, der rettede øjet mod en karriere i at drøne i sådan en hurtigt bil som ens levevej, man gerne ville indfri og opnå i ens liv.

Men selv hvis man ikke endte i den retning med ens tilværelse, så vil man for altid kunne huske denne plakat på væggen, der godt nok var dødstille, men som gav tanker og drømme i retning med scenarier med alt fra at køre racerløb professionelt eller bare drøne ud på vejene i ét med bilen.

Selv over hele verden kan man finde fanklubber og hele afdelinger for bilmærket, hvorfor man blandt andet også kan støde på Ferrari Danmark.

Indrøm det da også bare, du har i hvert fald i blot et minimalt øjeblik tænkt, at det kunne være det vildeste at eje en Ferrari – som var betalt.

Den viser nemlig ikke alene, at man har god smag, men også at man har opnået noget stort i livet, siden man har råd til den.

Er drømmen gået i opfyldelse for dig?

More articles