Hvem er det egentlig, der ønsker asset management?

21 May 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Det er flere forskellige slags firmaer, der beskæftiger sig med asset management, og der vil være flere om buddet, for der er ikke en ensretning til, hvordan man gennemfører den slags korrekt, da det beror på både erfaring, anciennitet, resultater, fremgangsmetoder og meget andet, som man bøjer og tilpasser fra gang til gang.

Til sammenligning er det jo ikke ligesom, når man skal have lavet en stol eller bord til salg, hvor arbejdsprocessen skal være ensrettet for at køre bedst muligt. 
Dette er næsten det omvendte, hvor hver sag og kunde er speciel og gør, at man skal sammensætte den rette pakke, så at sige, til dette.

Et af de firmaer, der sørger for den slags med asset management blandt andet herhjemme er dem her: https://deasgroup.com/

Men dette drejer sig jo mere om, hvilke typer på den anden side af skranken som laver arbejdet, for hvad er det egentlig for nogle kundetyper, der dukker op på frontsiden af denne imaginære skranke for at forhøre sig ad, hvad der kan lade sig gøre for dem med asset management, og hvordan det er smartest for dem at investere?

Hvis sådan et firma skulle præsentere den klassiske kundetype, så ville de formentlig hive en forretningsmand ind i billedet med jakkesæt og slips eller en hel ledelse, som får en præsentation fra en repræsentant af et asset management-firma til at vise på grafer og deslige, hvordan de får mest ud af asset management til lige deres firma.

For man skal nemlig sætte sig ind i det specifikke firma, før man kan lægge en plan med asset management. Man kan ikke bare dukke op med en skræddersyet pakke.

Men faktisk er kunderne også helt almindelige mennesker, der ikke nødvendigvis ejer et firma eller har intentioner om at oprette sådan et.

De kunne bare godt tænke sig, at deres værdier blev mere værd, og siden de ikke har forstand på dette, så ansætter de nogle til at gøre det for en.

More articles