Måske skulle man udvide ens typer af service hos ens skiltefirma

14 December 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Mange firmaer skal nu om dage være parate til at omstille sig, så de ikke alene kan være parate, når der sker pludselige omstillinger, men også når fremtiden melder sin ankomst, så man ikke er bagud på point fra start.

Derfor kan man begynde at se nærmere på, om man måske skal til at ændre beføjelserne og de ydelser, som man tilbyder ved ens skiltefirma, for det kan jo være meget forskelligartet alt efter, hvad for et type af skiltefirma man er.

Måske er man den klassiske, der ganske enkelt fremstiller helt nye skilte. Måske er ens ekspertise at renovere den slags; ligeledes kan man være sådan nogle, der sælger de gamle af den slags skilte, eller man laver retroskilte ud fra brugte genstande.

Og den slags kan godt overlappe i det samme firma.

Man skal snart kunne mere, end hvad man kunne før

Det er skam kun godt at kunne være specialist og ekspert i noget, specielt hvis folk vil rejse langt for at få den ydelse opfyldt, og man skal jo heller ikke lægge alle ens æg i samme kurv.

Men det ville da også være skide skønt, hvis man kunne få kunderne til at komme til en, om de så skulle have lavet et nyt skilt, have et eksisterende repareret, skaffe sig et gammelt med videre.

Det kræver måske, at man omlægger ens produktform, og man skal heller ikke gabe over mere, end man kan tygge, men man kan jo altid forsøge sig frem med, om det er noget, man føler, man kan opfylde efter kundernes behov efter – eller man ender med at knække nakken på det eller ikke gøre det godt nok.

Det er svært at omlægge den slags i starten, og det skal lige have tid til at bundfælde sig og blive en fast rutine af ens repertoire, men så kan man altid evaluere bagefter, om det var noget, man tror, der kan give pote i fremtiden eller ej. 

More articles