Når truende mennesker henvender sig i din virksomhed som installatør

11 November 2019 Anders Lundtang Hansen
image

editorial

Man ejer måske en større virksomhed som el-installatør i Hejnsvig, hvorfor man er nødt til at have en reception, hvor kunderne kan henvende sig og ellers sætte sig i nogle stole og læse nogle blade, til installatøren har tid til at mødes med dem.

Der er også her, hvor posten kigger ind med pakkerne og brevene, og samarbejdspartnere, familie, venner med videre kan få adgang til dette område, da man ikke har låst dette sted mere fast, end at der er en svingdør eller en skydedør, man lige kan gå ind ad.

Men der er varmt nok, og man kan måske få nogle snacks eller lidt at drikke, mens man venter.

Dog kan man desværre også risikere, at fordi der er et åbent areal her, så kan alle komme ind fra gaden og gøre sig til, og her tænker vi ikke på, hvis folk samler ind til velgørenhed, eller fordi en hjemløs forveksler receptionen med en varmestue.

Det kan for eksempel være, at en forsmået kunde er sur over en regning, noget udført arbejde eller andet og så i stedet for at tage kommunikationen ad de forventede lige veje, så vil man hellere møde op og sige sin mening.

Desværre får denne person måske hidset sig så meget op, at det kan ende i turmult, og selvom det da helst ikke skulle ske, så er det da set før.

Hvad skal man så gøre i den slags situationer, for de er nok de færreste af den type forretninger, der har vagter ansat i åbningstiderne?

Man er nødt til at have noget overvågning, for selvom man tilkalder politiet, kan vedkommende være smuttet, før de dukker op.

Ellers handler det om at være flere ude i receptionen eller hurtige kunne tilkalde andre ansatte, så man kan vise styrke i flertal, uden at man begynder at lade en situation eskalere. 

More articles