Outdoor reklamer kan stadig noget!

16 March 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Hvor bliver du mest udsat for reklamer, annoncer og salgsvarer?

De fleste opdager dem på nettet, i ens mail-bakke, som spam med videre, og det kan virkelig blive for meget af det gode – specielt når det er produkter, som man ingen interesse har i, overhovedet.

Nu om dage er mange af disse produkter og annoncer målrettet en specifikt, og det kan virke som et overvågningssamfund, men det er da trods alt bedre at blive udsat for reklamer for ting, som man i teorien kunne have brug for, end at det hele bare er tilfældigt.

Men når der er så mange om buddet efter din opmærksomhed, så bliver du efterhånden også immun overfor alle de blinkende lamper, kulørte farver og måske en lille indtaling, der dukker frem i ny og næ.

Man glemmer lidt i den sammenhæng de gode, gammeldags reklamer i form af banner-annoncer, billboards med videre, som man ser ude i gadebilledet.

Måske er de ikke ligefrem målrettet til en, men vi kan godt blive enige om, at du bliver udsat for dem, og undersøgelser viser, at man indprenter sig de navne og måske søger efter dem næste gang, man har brug for et lignende produkt.

Der er jo trods alt ingen addblocker ude i det virkelige liv, så man kan ikke lukke ned for dem; desuden er de også så integreret en del af vores gadebilledet, at de jo også lyser det hele lidt op, så det hele ikke ligner et gammel østtysk klima.

Dette kan firmaerne udnytte, der gerne vil køre i den lidt gammeldags retning, for selvom det er lidt sværere at måle virkningen og effektiviteten af disse reklamer udenform, så kan de stadig være med til at gøre en stor forskel.

Vi anbefaler, at du kigger ind på følgende link for at blive klogere på fænomenet og måske se, om du kan bruge det til noget: https://citrusmedia.dk/media-services/outdoor-reklamer/ 

More articles