Stå skarpt med din virksomhed – få et professionelt firmalogo

04 July 2018 Astrid Pedersen

editorial

Det stærke og effektive firmalogo er et aktiv for enhver virksomhed. Der er mange virksomheder, som ikke ser nødvendigheden i at få et veldesignet firmalogo – for folk, som ikke selv arbejder direkte med grafik, design, marketing eller reklame, er det ikke nødvendigvis indlysende, hvorfor det er vigtigt at få firmalogoet på plads fra begyndelsen. Mange tænker, at det er noget, som kan komme på plads hen ad vejen, da der er vigtigere emner, som skal prioriteres højere.

Men faktisk er det temmelig vigtigt, at din virksomheds grafiske profil er skarp lige fra begyndelsen. Vi lever i en virkelighed, hvor vi – bevidst og ubevidst – i høj grad navigerer efter visuelle tegn og symboler omkring os. Hvis du ikke er klar på, hvad dette betyder, kan du tænke på signalværdien i skriggule farver på skilte i en dagligvarebutik i modsætning til de mere moderat grønne. Det første signalerer discount, og det andet økologi – og en mærkbar forskel på såvel pris som kvalitet, de enkelte varer imellem.

Et veldesignet og professionelt firmalogo giver din virksomhed et visuelt image

Det skarpe firmalogo indrammer virksomhedens kerne i en simpel form. Et firmalogo skal kunne fungere med eller uden pay off, i farver såvel som i sort og hvid eller gråtoner, og skal kunne renderes til alle størrelser og formater, således at det ikke bliver gnidret, når det optræder på eksempelvis en internet banner eller i et brevhoved på virksomhedens brevpapir. Dette kræver et logo uden den store detalje grad og i enkle farver – og dette stiller krav til designeren.

Derfor kan det på det kraftigste anbefales, at du vælger en professionel og erfaren grafisk designer, når du skal have udformet din virksomheds logo. En grafiker med ekspertise inden for firmalogoer har kompetencen til at gennemskue, hvorledes dit firmalogo skal udformes, så du står skarpt i forhold til såvel konkurrenter som kunder. Læs mere på damgraphics.dk

More articles