Start med en overordnet strategi

17 May 2020 Lotte Hindsberg

editorial

Som virksomhedsejer, ny eller gammel, er der mange ting at holde styr på men uanset hvor du er er det vigtigt i forhold til sin markedsføring blandt andet at have styr på sin visuel identitet. Derfor er det en god ide at have en strategi fra starten af eller en strategi man løbende opdatere, som tiden går og firmaet udvikler sig.

Din visuelle identitet er ofte det første en ny mulig kunde ser og på et brøkdel af et sekund beslutter om de vil kontakte dig eller lede videre efter en anden. Sagt på en anden måde. Du kan stå med verdens bedste produkt, men hvis resten, herunder din visuel identitet, ikke sælger produktet bliver det ikke solgt. 

Kontakt en professionel

Alt afhængig af hvad du er til kan du enten kontakte et bureau eller en selvstændig grafiker og få ham til at udvikle din visuelle identitet. Det er en god ide at involvere ham eller hende allerede tidlig i processen, så de også har mulighed for at råde og vejlede dig. Husk også at når du skal have udviklet et logo til din hjemmeside er det ikke nok at have en grafisk designer med, du skal også have en programmør, samt en ekspert i søgemaskineoptimering. SEO i daglig tale. Bruger du din tid, kræfter og penge på at få den del lavet af professionelle, vil du på din markedsføringsfront været kommet langt. Det er penge og tid, der er givet godt og og der skal ikke mange nye kunder til, før pengene er tjent ind. 

Derudover er det at lave et logo som på den ene side er enkelt og nemt og huske, ikke helt så nemt som det lyder. Der skal et specielt talent til og derfor er det vigtigt ikke at falde for fristelsen og få det lavet af en ven, der har lidt erfaring indenfor området.

More articles