Gode råd til at brande din virksomhed

25 January 2020 Silje Hansen

editorial

Når du skal starte en virksomhed, kommer du ikke uden om at skulle forholde dig til en branding strategi for din virksomhed. Det behøver ikke at være en kæmpe strategi om at blive verdens førende virksomhed, men en plan for at komme igang for det budget du nu har til rådighed. Der er mange måder at brande sin virksomhed på. Vi har i dag langt flere platforme og operer på, hvilket stiller dig godt, når det kommer til at skabe synlighed for dine penge. Det er alt fra offline medier til online medier. Men hvad er forskellen?

Offline medier er blandt andet radio og trykte blade og magasiner. Her kan du skabe synlighed omkring dit brand, produkt eller virksomhed at lave reklame som radiospots eller som artikler i forskellige blade og magasiner. 

Online meder er f.eks. Facebook, Instagram, nyhedsmedier på nettet samt Google. Her kan du ramme forskellige publikum og målgruppe og præcisere hvem du ønsker at ramme og hvornår. Her kan du bruge billeder, lyd og tekst til at fremme dit budskab. Der er rigtig mange der benytter sig af skarpe tilbud, kampagner eller kendte ansigter, som vækker nysgerrighed hos din aktuelle målgruppe, der dagligt scroller Facebook feeds igennem. 

Sådan kommer du i gang med at brande din virksomhed

Uanset om du er nystartet eller du har en etableret virksomhed, er det altid sundt at reflektere over sin branding strategi. Den historie du fortæller, når du taler om din virksomhed – stemmer den overens med virkeligheden? Sørg for at den er opdateret og du kommer ud med et meget tydeligt og klart budskab. En god ide er at starte med at overveje, hvem den aktuelle målgruppe er for din virksomhed.

Er du i tvivl om, hvordan du skaber en effektiv branding af din virksomhed, kan du læse om mange flere gode råd hos https://powar.dk/.

 

More articles